Friday, December 5, 2008

Fajar IslaM kian menYinsinG..

Photobucket


Assalamualaikum wbt..
.
Alhamdulillah, dgn kalimah Allah ana bgun awal pg td sedari jam 6.17 am melihatkan jam digital didinding. diberi nafaz lg, syukur tidak terhingga masih dikurniakan nikmat iman dan islam. Tafakkur sejenak selepas zikir mathurat di’end’kan, ana melihat terik mentari. Diberanda luar rumah, sinar matahari mula menmpakkan ke’gagahan’nya. Tanda2 awal waktu fajar brmula, waktu dhuha me-manggil2, jiwa brkehendak utk menympurnakan solat sunat yg telh menjdi kewajipan dibahu Rasulullah saw.

Hari2 matahri brsinar, Islam? Ya, inilah yg membuatkan hati ana me-ronta2 utk berbicara. Buknkah kita telah melihat tanda2 awal pada hari ini bahawa fajar Islam akan kembali bersinar tidak lama lagi. Antum percaya? Ana, bukn shja prcaya, bahkan yakin dgn janji Allah. Kita melihat kebangkitan Islam telah mula bersinar di seluruh pelosok dunia. Umat Islam telah mula mngembalikn kepercayaan mereka terhadap Islam. Dan musuh2 Islam telah mula bimbang dan khuatir dgn kebangkitan ini dengan menyebarkan dakyah bahawa golongan2 ini merupakan 'terrorist' dan 'fundamentalist'. Dakyah ana,tuduhan itu mengarut!!

Kuasa-kuasa besar dunia semakin hari semakin hilang kekuatannya. Sungguh ana setia mengikuti perkembngn ’glocal’ dan ’global’ di akbar2 dan media massa. US yg suatu saat dahulunya mendabik dada kekuatan mereka, tetapi kini merupakn negara yg menunggu saat-saat kehancuran, dgn masalah dalaman yg begitu teruk seperti mana runtuhnya kerajaan komunis. Bukankah ini satu petanda? Bhawa kekuasaan kekuatan musuh Islam ini tidak akan bermaharajalela selamanya. Kebangkitan obama sebgai Presiden US januari ini, menarik minat ana, adakah mampu membwa perubhan besar kpd seantero dunia. Dgn onar2 yg dijanjikan, kita lihat dan tunggu shja. Hrm, lihat shaja rencana berikutnya..




Dan inilah yg adakalanya buat ana tersenyum, bibit-bibit awal bahawa fajar Islam akan mula menyinsing, dan bakal menjadi penguasa alam. Kebangkitan Islam telah berlaku kepada umat Islam dalam bentuk fikri, akhlak, ekonomi dan jihad. Jadi perlu amat2 kita yakin bahawa Allah pasti akan bersama-sama mereka dalam menegakkan Dinul Islam ini. Ya, DINUL ISLAM..!

Ana kembali me-rangkak2 mengingatkan dialog antara saidina Omar r.a dn shabtnya..kata-kata Saidina Omar kepada sahabatnya: " Impikanlah". Seorang pemuda berkata: " Aku mengimpikan jika sekiranya negeri ini dipenuhi dengan emas lalu aku infakkan pada jalan Allah." Omar berkata lagi: "Impikanlah". Seorang pemuda berkata: "Aku mengimpikan jika negeri ini dipenuhi dengan batu permata lalu aku infakkan pada jalan Allah." Omar berkata lagi: "Impikanlah". Mereka berkata: "Kami tidak tahu apa yang hendak dikatakan wahai Amirul Mukminin" Omarpun berkata: "Tetapi aku mengimpikan rijal seperti Abu Ubaidah bin al Jarrah, Muaz bin Jabal dan Salim, hamba Abu Huzaifah. Lalu aku meminta pertolongan dari mereka untuk meninggikan kalimah Allah".

Antum mngenali siapa itu abu ubaidah? Muaz dan salim? insyaAllah akn ana jelaskan dlm post berikutnya. Nantikan.


Dlm pd itu, inilah yg ana fikirkan bhawa kekuatan ’manhaj rabbani’ tidak ada pada manusia lain. Sedarkah antum bahawa muslimin, atau scara syumulnya, ana istilahkan Islam itu sndiri menyeru manusia kepada satu sistem yang mampu membawa keadilan dan kebahagiaan sejagat? Sistem ciptaan manusia yg wujud pada hari ini telah membawa kepada kerosakan dan kesengsaraan yg amat kpd manusia. Buknkah kita telah didik bhwa jgn sesekali menolak sistem Allah ini.



Dan inilah sebenarnya modal utama yg ingin ana publishkan untuk kita kembali memerintah dunia. Kita semua brharga, tetapi buknkah seorang pemuda itu lebih berharga dan bernilai dari seluruh isi dunia.

Bangkitlah, biar suatu saat nanti, apabila nama Islam ini jika dihumban kebumi menjadi permata, dicampak kelaut menjd mutiara dan dilontar kelangit mnjd bintng.
(psst, kata2 hikmah mse zaman ana brpidato dulu. :-p )

p/s : jngn biarkan Sinar Islam Tenggelam..!!

~ hak cipta terpelihara ~
wardatul_syauqa89@yahoo.com
wardatulsyauqa89.blogspot.com

No comments:

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa