Thursday, March 22, 2012

.:. Ayuh Menuju Allah .:.

“Banyaklah rehat, mesti penat kan bila kerja dan belajar.” Teguran sahabat ini membuatkan senyuman saya yang keletihan terasa kelat. Menidakkan dalam hati.

Tapi benar kata segelintir mereka, zaman kampus benar2 jauh dari lapangan hidup sebenar. Kini saya rasai, jauhnya berganda.



AJK Nisa’ Kawasan bakal menuntut komitmen hampir saban malam dan hujung minggu, Pengajian Sarjana yang menjadi amanah ma dan ayah untuk saya galas sunguh2 dan, pekerjaan yang saya pilih hanya kerana tidak mahu masa yang ada terbuang begitu sahaja.


Saya menjadi malu jika semua rungutan saya listkan dalam penulisan ini.
Tidak adil.
Tidak setimpal.

Justeru, postifkan diri & carilah HIKMAH seluasnya dari kurniaan Allah!

Web google saya buka lantas menaip “Hidup Rasulullah sarat keletihan & penuh tarbiah” untuk di search. Merindui kekasih yang benar2 menyayangi saya dan kamu semua disaat dia bergembira malah juga tika dalam kesulitan dan kesakitan. Saya sebak.

Kalaulah ini pun saya tak mampu mengendalikan keletihan dan kepenatan saban hari, bagaimana bila berkahwin nanti, mempunyai anak, betugas dan komitmen lain.

Jadi,saya cuba optimis


Berhentilah mengeluh, melangkahlah dengan semangat dan kefahaman bahawa tiada yang mudah Allah ciptakan untuk mereka yang menjadi rantai-rantai perjuangan Rasulullah..


P/S : Saya meyakini bahawa dalam hidup ini, andai saja kita membuka mata dan telinga seluasnya, saya percaya pasti sentiasa ada ruang dan peluang untuk saya belajar, menambah ilmu dan seterusnya melonjakkan dirinya pada satu lagi tahap untuk memperbaiki diri. Ayuh, optimis! ^_^

No comments:

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa