Thursday, February 12, 2009

Halusinasi atau Realiti?

Assalamualaikum wbt..

Cabaran menjadi pemimpin penghuni Mawar kian terasa

*Pelajar histeria saban minggu
*Masalah berlarutan hingga ke level JPK (Kuatkan kami yaAllah)
*Hari Bertemu Pelanggan
*Seminar Isu Semasa Ummah-UM
*Mesyuarat berkala JPK2 Kerohanian bagi kolej2 UITM di Pusat Islam
*Perjumpaan berterusan bersama AJK Badan Musolla
*Aktiviti harian musollah dan Program kerohanian berkala
*Bacaan yasin besar2an di Mawar.
*Program Pendekatan Makhluk secara Halus (the latest..harus amat menjadi progrm wajib pelajar.InsyaAllah)
*Karnival Hujung Minggu Bersama Mahasiswa-PMH
*Skuad Maksiat Sifar (14 Feb)

surah Muhammad : ayat 7
Lalu, dimanakah peranan ana sebagai pemimpin?
usik hati, tanya iman..
bukankah telah Allah beri janji dalam Kalamnya,dengan kesempurnaan akal fikiran dan tubuh badan, diri seharusnya tegar dan gembira menjadi penerus kesinambungan dakwah yg pernah dibawa oleh Rasulullah saw. subhanallah walhamdulillah..

Indahnya setiap gerak kerja itu jika bertakhtakan ibadah!

8 comments:

nahl az-zahra' said...

salam...buat ukhti...
moga segala titik peluh enti membawa sinar ke dalam hati2 yg suram...

nadhirah said...

insyallah..enti mampu lakukannya..(^^,)

kalau ada apa2 imformla ana..insyallah ana tolong setakat yang termampu..(^^,)

bintu omar said...

nad, fatimah, kekuatan ana ada pd kalian.. yakinlah ana dlm gerak kerja ini, krn ana punya permata2 yg sgt bernilai.. menjdi pendorong dan pembutuh yg pasti. syukur buat Rabbulizzati.. :-)

serikandi Hamzah said...

inysa-ALLAH..segala apa yg lakukan berdasarkan niat.Rujuk hadis 40.Hadis pertama..segala perkara dan tugasan jika kerana ALLAH,insya-ALLAH di permudahkan.Hatta nampak mustahil.Ini baru cabaran dakwah yang kecil di kampus yang sarat dengan manusia pelbagai ragamnya.Biarkan diri kita tidak di hargai kerana bukan di sini matlamat kita,tetapi di hari pembalasan..
wallahualam

cinta_syahid said...

salam ukhuwah dan kasih sayang...
kumohon kemaafan buat adik seperjuangan yang disayangi.
maaf andai akak tak dapat membantu adik dalam mjlnkan amanah sebagai presiden & jpk kerohanian mawar...
jgn berduka adikku ingatlah ganjaran allah terhadap hamba-hambanya yang bekerja untuk menegakkan kalimah tauhid..
firman allah "Maka Tuhan mereka perkenankan doa mereka (dengan firmanNya): Sesungguhnya Aku tidak akan sia-siakan amal orang-orang yang beramal dari kalangan kamu, samada lelaki atau perempuan, (kerana) setengah kamu (adalah keturunan) dari setengahnya yang lain; maka orang-orang yang berhijrah (kerana menyelamatkan agamanya) dan yang diusir keluar dari tempat tinggalnya dan juga yang disakiti (dengan berbagai-bagai gangguan) kerana menjalankan agamaKu dan yang berperang (untuk mempertahankan Islam) dan yang terbunuh (gugur Syahid dalam perang Sabil), sesungguhnya Aku akan hapuskan kesalahan-kesalahan mereka dan sesungguhnya Aku akan masukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, sebagai pahala dari sisi Allah dan di sisi Allah jualah pahala yang sebaik-baiknya (bagi mereka yang beramal soleh)." (Aali-Imran 3:195)"

ganjaran allah besar untuk mereka yang bekerja untuk agamanya....

"Tidaklah sama keadaan orang-orang yang duduk (tidak turut berperang) dari kalangan orang-orang yang beriman selain daripada orang-orang yang ada keuzuran dengan orang-orang yang berjihad (berjuang) pada jalan Allah (untuk membela Islam) dengan harta dan jiwanya. Allah melebihkan orang-orang yang berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang kerana uzur) dengan kelebihan satu darjat dan tiap-tiap satu (dari dua golongan itu) Allah menjanjikan dengan balasan yang baik (Syurga) dan Allah melebihkan orang-orang yang berjuang atas orang-orang yang tinggal duduk (tidak turut berperang dan tidak ada sesuatu uzur) dengan pahala yang amat besar." (An-Nisaa' 4:95)

buat adikku andai ada masalah dtg jumpa akak ek..
kalau x sempat masage pun boleh...
sesungguhnya ukhuwah itu manis untuk berkongsi suka dan duka...
selamat berjuang...
teguhkan hati...
kami sahabat surau sentiasa bersama hafshah...

bintu omar said...

re cinta_syahid-

kak dila, syukran kak.. kdg2 bile akak takde pun, hafsah rasa semngat dari akak.. tak mungkin luntur walau setitik, mcm sue selalu ckp.. 'kak hafsah kuat..'.
runtun hati ni bila hati sendiri nak belai hati2 lain dgn sifat perjuangn, tp hati sendiri dirundun kegelishn..
kak, bantu hafsah ye.. hafsah bru bertapak. kalau tak selalu, sekejp pun tkpe.. kalo tak skejap beberapa jam pun boleh.. kalo masih ada kekngn waktu,sedetik utk hafsah dan Islam pun hafsh tak kisah.. mudah2han sedkit demi sdikit, Allah bantu hati ni utk bina mahligai tawakal dn permata keimanan dlm jagaan-Nya..

bintu omar said...

hafsah syg akak.. :-(

cinta_syahid said...

ana uhibbukilillah....

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa