Tuesday, April 14, 2009

BitTauFiQ waNnaJaH




USAHA + DOA + TAWAKAL + REDHA



kalih pndgn mata ku beberapa kali melihat jadual belajar didinding yg tak terlaksana dgn baik..tambahan, dgn 'carier mark' yg masih membimbngkan hati..


lantas terngiang kata seorng shbt yg 'if kita terlalu merisaukn sesuatu, tandanya seolah-olah kita tak yakin pada Allah'. astagfirullah..


lalu, perlu amat aku memperbnyakkan doa,


"FAIZA 'AZAMTA FATAWAKKAL 'ALALLAH"


Padaku, penting untukku tunjukkan 'izzah ISLAM dalam segala aspek; akademik, perasaan Redha, ikhlas walaupun payah..duka walaupun sengsara DLL.

kerana apa yg harus aku imani, tiada apa yang KAU taqdirkan sia-sia melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya.."


( ^ - ^ )


Ya ALLAH,
sekiranya kegagalanku membawa fitnah pada ISLAM dan perjuangan,
maka KAU cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara.
Dan sekiranya kejayaanku membuatkanku jauh dari ISLAM dan perjuangan,
maka KAU lebih berhak menentukan selayaknya untukku
.






subhanallah walhamdulillah...
tiap kejayaan, kekuatan, milik-Mu hanya disndarkan utk-Ku.
bila2 saja Kau mampu menarik semula..
jgn jadikan aku antara yg leka dlm 'proses imtihan', hingga aku lupa ibadahku, hingga aku lalai laksanakan tugasku, bantu Ya Allah.
krn apa yg aku impikan adalah redho-Mu.
YaAllah, kurniakanla buat usrahti (keluargaku), sahbt2 ku,
kejayaan demi kejayaan..
agar bisa kami jadikan sbg penggerak dan medan terbaik utk melangkah
ke jalan dakwah yg lebih besar.
':BIT TAUFIQ WAN NAJAH :'

No comments:

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa