Monday, January 25, 2010

.:.Ku sangka diriku TeguH.:.





Entah dengan gerak gaya bahasa yang bagaimana kali ini ingin saya kongsikan. Kesyukuran teramat disebalik debaran seorang perwakilan yang menyesakkan. Satu persatu event besar melibatkan penglibatan siswi dikolej Mawar bersama Pegawai Pembangunan Pelajar, Perwakilan Kolej dan Pengetua membuatkan saya menarik nafas lega. Semuanya berjalan dengan baik, Alhamdulillah..



Cuma kali ini bahang pilihanraya kampus uitm kian terasa.. mana tidaknya, bertindak sebagai Yang Dipertua menjadi asbab saya direquest untuk menjadi pencadang mereka.



“salam. Hafsah, awk free x? sy ada projek besar ni. Hehe, nak mintak awk jadi pencadang sy sbg MPP. Please hafsah.. smpai hujung bulan ni je.. boleh ya…” MP_Fiza

“assalamualaikum kak, sy ummu dr FSKM. Akak free skrang? Sy nak jumpa jap.. Nak mintak akak cadangkan sy as MPP, itupun if akak tak keberatan..”



Beberapa lagi lamaran daripada siwi2 Mawar sy terima.. meminta untuk mencalonkan mereka. Namun semuanya sy tolak dengan baik atas sebab2 yg lebih mengaulakan sy bergerak kerja ditempat lain. InsyaAllah, keputusan dgn petunjukNya.


Bergelumang dengan meting dan meting dan meting semenjak 2 menjak ni, resahnya jiwa..melihat bangunan2 dan bilik mensyuarat shja, ke canseleri untk tabung amanah hep, bertemu kaunselor pelatih, kerjasama bersama akhbar the cook-RTM-TV3, program keushawanan bersama Kelab Permata Negeri Selangor. Bla bla..



Namun saya tahu, kerumitan ini juga dirasai oleh sahabat2 YDP kolej lain lebih-lebih lagi di awal sem. Kalut sedikit. Ada kalanya sem kali ini, saya lebih bertindak sebagai pemikir berbanding penggerak. Rindu acap kali bertamu untuk bertemu sahabat sahabiah di surau Mawar. Yang dulunya bergerak sbgai Perwakilan Kerohanian..naik dan turun surau adalah kewajipan utama yang saya letakkan dipundak bahu untuk saya galas pada ketika itu. Allah..



Hujung minggu, mencari peluang mendamaikan jiwa..


chewwwaaahhh..


mencari kehijauan.. sejuk mata meyaksikan ciptaan Tuhan..



HIJAU itu kedamaian..



permusafiran ditepi tasik..Jiwang jugak kitorg nie.

abis baju kene tarik, aih..

sekadar memeriahkan blog yang telah lama tidak di update.. wsalam.


8 comments:

erma fatiha said...

begitu tegar menjadi pemimpin universiti.Ana doakan enti tegar dalam merubah minda siswi harapan bangsa.Jadilah mawar yg indah di taman hati setoap muslmah.Thabat dalam perjuangan.

INFIRU KHIFAFAN WA SIKHOLAN

slaveofALLAH said...

saya taw awak seorang yg kuat ...i'll always support u....i try to be a person always beside u..

Sahabat adalah keperluan jiwa yang mesti dipenuhi.Dialah ladang hati, yang kau taburi dengan kasih dan kau suburkan dengan penuh rasa terima kasih.Dan dia pulalah naungan dan pendianganmu.

Kerana kau menghampirinya saat hati lupa dan mencarinya saat jiwa memerlukan kedamaian. Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak berusaha mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yg telah dicari.Supaya engkau memperoleh sahabat, jadikan dirimu sendiri lebih dulu sanggup menyempurnakan menjadi sahabat orang lain.


Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kamu memerlukan dukungan. walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat lain yang lebih menguntungkan.Sahabat sejati hatinya akan tetap tinggal, terikat kepadamu ketika kamu berkata, ” Tinggalkan aku sendiri “.Kesunyian bukanlah sekutu derita,melainkan sahabat ketinggian jiwa.Ilmu dan kepandaian itu adalah sahabat yang setia dalam hidupsampai kepada penghabisan umur.

Persahabatan yang sejati akan membawa kepada kerinduan yang abadi
Prang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat
Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaanTanpa persahabatan, percintaan akan berakhirTetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekalOleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin
Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan
Sahabat yang paling baik adalahDiri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan
Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenarAdalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri

Bergaullah dengan manusia sebaiknyaSehingga kalau kamu mati mereka tangisiDan kalau hidup mereka selalu merindui kamu
Yang indah itu pertemuanYang manis itu kemesraanYang pahit itu perpisahanYang tinggal hanyalah kenangan
TEMAN MENANGIS Kamu mungkin akan melupakan orang yang tertawa denganmu,
tetapi tidak mungkin melupakan orang yang pernah menangis denganmu

slaveofALLAH said...

assif if grammar salah..hehehhe..monday is "MAWAR ENGLISH DAY"....huhuhuhu

'Hafsah Waqafan' said...

syukran ukhti.. moga thabat kembali,

'Hafsah Waqafan' said...

uhibbuki3x fillah mimie comey..!

masyitah said...

salam hafsah...moga awak terus tabah..akak sentiasa doakan adik2 mawar agar korg dpt menghadapi mehnah dan tribulasi ini dgn tabah...

akak tau hafsah,yani,midah and adik2 yg lain sgt tabah...kalian insan terpilih utk memegang jawatan YDP...moga segala usaha dan pengorbanan kalian diberi sebaik2 ganjaran olehNYA...

senyumlah demi ISLAM...jika rase beban digalas x tertanggung, igtlah rama shbt2 yg menyokong....walaupun kami x dtg menolong dari segi tenaga, namun mgkn kami boleh menjadi pendengar setia utk meringankn bebanmu dik...

salam syg dan salam rindu dari insan kejauhan...kak masyitah

'Hafsah Waqafan' said...

akak..Allah, rindunya..

'Hafsah Waqafan' said...

akak..Allah, rindunya..

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa