Monday, October 10, 2011

Imiginasilah selalu

Saya membelek kembali post lama saya di blog usang ini. Nak termuntah rasanya. Saya me’lucu’kan tindakan saya sebelum ini. Terlalu mengikut rentak hati. Entah apa-apa..
Ingin delete post sebelum ini, hati saya berat lalu saya biarkan sebagai kenangan. Dalam diam saya tersenyum men’tertawa’kan tulisan saya lagi.. ^_^!

Jujur, banyak yang berlaku akhir-akhir ini memenuhkan keserabukan sel-sel serebrum otak kecil saya.

‘antara tanda orang itu mempunyai sifat pemuda yang dibanggakan Rasulullah adalah kemampuannya berimaginasi’

Dan saya yakin kemampuan itu akan terserlah dalam bentuk kerja yang kuat & dasyat. Lalu, saat ini saya fikirkan imiginasi itu lebih berkuasa dari pengetahuan. Benar!

Tafakkur saya mengajak untuk menyelesaikan masalah dan mencuri peluang! Kata rais, saya pegang kuat. Lantaran rumah Allah destinasi utama…



Kegerunan saya memikirkan masa depan JPK, mendepani ruang likup pelapis mendepani ketekunan saya menganalisa SWOT (Strength, Weakness, Opportunity, Threatnes) diri dan organisasi!


(adibah & farhana)

Tiada yang terucap dengan kekuatan yang datang dari kanan dan kiri, kata-kata semangat yang sentiasa menguatkan, saat saya menangis, kepenatan, di tohmah, saat saya rasa semuanya perlu saya terima seorang diri, wadah yang perlu saya lentangkan dengan title "YDP", mereka ini sering bersama! walau tidak selalu..
Saya bahagia ada kamu.. ^_^!



Ukiran pemikiran yang terbentuk antara 3 orang anak muda, dengan syura yang terbit ditambah kegentaran pada kuasa Ilahi yang mengatasi. Semuanya saya letakkan dan pulangkan kepada Allah setelah ini keputusan yang terhasil diperingkat syura rendah dan tertinggi.

Terima kasih ya Allah.. ^_^

No comments:

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa