Friday, March 30, 2012

.:. Secangkir Kenangan .:.

Dengan nama Allah..

Mohon ma'af atas penangguhan dalam arena penulisan. Saya kira cukup 'adil sebenarnya kerana penulisan saya perlu ditumpahkan pada arena yg sedikit berbeza.Apapun, wardah ber’syauqa’ ini (nama pena blogger) ini masih tetap insan yg sama :)


Idea adalah sesuatu yg diilhamkan oleh Allah s.w.t. tetapi andaikata sy gagal mengekstrak ilham itu dari minda agar diluahkan dalam bentuk penulisan, maka apa yang berlaku seakan binaan untuk saya cambahkan fikiran yang terbentuk.
Syukur alhamduliLLAH, kini berkesempatan utk menulis.

Pernah saya dengar orang berkata, apabila kita rasa kita kurang menghargai sesuatu perkara, bila tiada, kita akan mengenang dengan sebenar-benar perasaan.
Justeru, sekarang ini saya rasakan sangat benar kata-kata itu. Terima kasih kepada yang berkata.. =)

Dan saya jadi teringat dengan sebenar-benarnya.. September lepas, tatkala azan maghrib berbunyi memberi isyarat supaya perkongsian yang hampir sahaja bermula itu perlu berhenti, dan ketika itu juga air mata yang menemani saya, dihadapan kakak ini, lidah saya hanya diam, tapi mata menitis tanpa henti, ada bebanan sebenarnya waktu tu, beberapa ujian yang terbeban dalam hidup saya, tapi lidah kelu, maka mata yang mula berkata...saya memang begitu, sukar bercerita. Hatta sampai hari ini kakak itu tidak tahu punca kedua yang menyebabkan mulut saya terkunci tapi mata sahaja yang berbicara.

Sehinggalah lanjutannya.. Saya diamkan dengan tenang. Bahawa saya yakini Allah mengajar saya sesuatu yang sangat penting untuk diambil ibrahnya.

Kini..

Saya tak pernah menyangka Allah memberikan kurnia yang besar untuk saya. Saya melihat kesungguhannya. Dengan memohon akan senantiasa dibawah Naungan Allah s.w.t, memohon bahawa jalinan ini akan menjadi perhiasan terindah yang akan terus dibawa ke syurga.
*** Disember 201_ ***

2 comments:

Cahaya Haruman said...

smoga kuat kak.. InsyaAllah sy akan sentiasa membuka telinga utk mendengar jika akak membuka mulut utk berbicara.. rindunya~

'Hafsah' said...
This comment has been removed by the author.
 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa