Thursday, February 11, 2010

Halusinasi @ Realiti..????

Qatrun tak mampu nak menenangkan hati dan perasaannya, usai qiam pagi tadi dia kembali semula ke meja tulis. Cuba dibaca kalam2 Allah, mencari keyakinan dan petunjuk utk membuat keputusan..

Makin diasak dirinya untuk mengatakan ya pada ‘persoalan tersebut’, makin hatinya rasa tidak enak. Dirinya akur dengan tuntutan perjuangan, supaya tidak keciciran, selepas individu muslim, haruslah baitul muslim, msyarakat dan strusnya...
Bimbang hati dikawal syaitan, Qatrun kebilik air buat kali kedua pagi itu untuk mengambil wudhu’. B’sungguh2 Qatrun mengalirkan air kebeberapa anggota badannya, bimbang wudhu’ tidak diterima. Beberapa ketika, “Qatrun, tak tido lg..”. wafa’, teman se’level’menguak pintu bilik sambil melihat jam, mendekati 3 pagi.

Terkejut dengan sapaan temannya, air mata disapa cepat2. Bimbang temannya yang seorang itu menyedari. “eh, awak nangis yer Qatrun.. kenapa ni? Ada masalah?”

“Taklah..saya ok jer.”

“jgn nak tipu sy eh, meh sini pandang sy..” tanganku ditarik kearahnya. Mata saling tertatap, Qatrun tak mampu menyembunyikan gelojak perasaannya,
Lantas bila berdepan dengan seorang shabat, ketika mana hati resah dan gusar memikirkan sesuatu,katakmampuan dirinya membuat keputusan rentetan istikharaah yg berulang saban hari, hati jadi sebak..mata mula mengalirkan air mata dek kegusaran hati yang tidak tertanggung.

Lalu, pd ketika itu juga Qatrun dipeluk erat oleh wafa’..
“ nangislah Qatrun..” kalimah wafa’ kali ini benar2 buat hatinya tersentuh, tangisan yg cuba disekat beberapa hari kebelkangan, dileraikan dlm dakapan seorang shbat..

Erat…Benar2 erat….
Keazaman harus dipasakkan..!!

2 comments:

inniakhofullah said...

salamun alaikum bima sobartum..

enti ad masalah?

Anonymous said...

biaselah ukht.. takde yg tak bermasalah,
doakan ana thabat ye..

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa