Wednesday, October 19, 2011

Meningkat MOMENTUM diri!

Assalamualaikum wbt..
kalo rusa dan singa perlu hebat berlari, mencari mangsa dan melepaskan diri dari pemangsa, semua harus berlari dan berlari. Hanya yang lengah dan membuta tuli, akan keciciran. Dan yang paling penting, pemimpin yang bijak sentiasa memikirkan pelapisnya kelak. Menyerahkan tampuk kepimipnan kepada tangan si culas..adalah jalan pintas kearah tewas!

***************
Beberapa kali,
saya dikatakan tidak ceria, dihambat kata-kata membina dari sahabat, sehingga lirik patah hati nyanyian kumpulan saujana di ‘quote’kan ke facebook saya. Saya kira sebagai peringatan dari seorang teman..





Hari ini saya tekad membina sinergi kekuatan dalaman diri. Sampai bila saya harus lemah, diruntun kesedihan. Sampai bila saya harus melihat kesabaran teman-teman rapat sentiasa dekat memotivasikan jiwa saya yang ‘begini’..

Hanya kerana saya..

Noor Syamimi Ismail Basha, Nur Farhana Kamarudin, Adibah apdi.

Terima kasih.. ^_^


Saya memulakan.. *_*

Segala masalah saya listkan dalam satu kertas. Saya listkan kerja-kerja yang ada. Meeting-meeting yang setia benar hampir saban hari. Seminar-seminar, program-program yang perlu diuruskan, SIC group yang perlu dikawal selia, JPK yang harus saya jejak kekuatannya, GYDP yang semakin lesu, thesis yang perlu saya langsaikan. Keluarga yang perlu saya lebihkan saat begini, hal-hal sampingan yang menyesakkan..

Maka, saya temui beberapa langkah, dan dimana yang harus saya utamakan, juga apa perkara yang harus saya kuburkan sebentar.. Alhamdulillah, moga pilihan saya juga adalah pilihanNya.. Tawakaltualallah..

Petang itu saya tekad membawa JPK keluar dari bangunan itu, dari pelbagai momentum yang menyesakkan, mereka terlalu merasai perkara yang ‘luar biasa’ akhir-akhir ini.. Saya terlalu merasai tekanannya, jiwa jadi sesak, akal mengeluh letih, namun saya percaya yang perlu diubah sekarang ini adalah diri yang menghadapinya.




Waktu senja mengiringi langkah kami.



Berbuka puasa di foodcourt. Usai solat, saya gunakan waktu santai ini sebaik mungkin mencari 'keputusan baru' untuk kami. Moga permusafiran sebentar kami menyimpul senyuman kepada 'wajah-wajah serius' diatas..




Semoga Allah mengampunkan saya yang banyak rungut ini dan memberkati kehidupan kami..
Semoga langkahan pulang mereka diiringi rahmat Allah, disemat semangat perjuangan di kampus.

Disatu sudut lain,

Saya percaya, sangat sedikit sekali manusia yang bahagia. Kerana,


“Dan sedikit sekali hamba-hambaKu yang bersyukur” [Saba' 34: 13]

Di suatu ketika, KEJAHILAN menjadi kuda tunggangan Syaitan untuk merosakkan kehidupan anak Adam.Maka di era lambakan ilmu dan maklumat, Syaitan menukar kenderaannya kepada TEKANAN HIDUP sebagai alat untuk tujuan yang sama.

Mohonlah bantuan daripada Allah agar kita tidak ditunggang Syaitan, musuh nombor satu manusia sepanjang masa.

Saya semakin pulih.. ^_^

1 comment:

Mujahid Muda said...

kepada semua JPK dan penggerak-penggerak mawarian...anda semua harus kuat...sebab ingatlah kata-kata YDP yang cukup bersemangat dulu dari perindurian, insan yang cemerlang datang dari akal, hati yang bersih dan paling penting, jiwa yang TENANG...wallahua'lam..

 

WarDaTuL sYauQa Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa